Nytt pass – Crossmix

På måndag (21/2) introducerar vi ett nytt pass som vi kallar Crossmix.
I det passet tränar du oftast med upplägget uppvärmning, styrke/teknikdel och en avslutande konditionsdel. Det är en ständig variation på övningskombinationer och väldigt få pass är det andra likt. Det kommer vara rätt mycket övningar med skivstång, men även övningar med hantlar kettlebell, roddmaskiner, airbikes, räcke/ringar, slamballs mm. De mest avancerade skivstångsövningarna och andra lite mer avancerade övningar kommer kunna finnas med på Crossmix-nivå 2. Nivå-2 passen kommer att grunda sig på det vanliga crossmixpasset för den dagen, men med lite modifikationer och kommer kunna innehålla mer teknikdelar. Dessa pass kommer vara skapade av NCFIT som drivs av den kände Crossfitatleten Jason Kahlipa.

Du som vill se dessa pass i förväg kommer ha möjlighet att lägga till det som en extratjänst på ditt kort, Vi kommer då använda Sugarwod-appen som dessutom ger dig möjlighet att registreera dina resultat så att du kan följa din träning och dina resultat. Du kommer dessutom ha tillgång till flera andra program (bl.a. ett hemträningsprogram som bara kräver en hantel och hopprep).

Vi kommer fortfarande ha kvar vissa av våra ”vanliga” mixpass som våra instrukörer gör själva.