Pass/schema

I och med att vi har relativt små grupper kan instruktören hjälpa och coacha alla deltagare på ett individuellt sätt.

Vår målsättning är att alla oavsett träningsstatus skall kunna vara med på våra pass. Vi går alltid igenom alla övningar som är med i passet. Instruktörerna kan ge alternativ på hur man gör övningarna lättare (skalar ned) eller gör dem svårare/tyngre.

Grundstenen i vår verksamhet är våra mixpass.Cirkelträning
När du går på våra mixpass kan du mötas av flera olika sorters pass, men fokus är effektiv, varierad, rolig och säker funktionell träning. Passet kan bestå av en cirkelstyrka med massor av redskap som t.ex. kettlebell, slamballs, ringar, skivstänger, battlerope och roddmaskiner.

Passet kan också bestå av en styrkedel och flera WODs . WOD står egentligen för dagens pass (workout of the day), men innebär oftast att man tränar med 2-3 övningar med diverse redskap eller kroppsviktsövningar som man sedan utför flera varv av utan vila med relativt hög intensitet. Ibland kan det vara något av crossfitens standardpass som t.ex. Cindy, men oftast sätter vi ihop våra egna WODs. På många av våra pass tränar man styrka och teknik innan man kör någon lite mer konditionskrävande WOD.

Ibland kör vi ett Mixpass Bas – Vi lägger då mer fokus på teknik och men kör också någon enklare (kan ändå vara jobbig) WOD

Nyhet i vår

Box onsdagar 17.30 (kan ibland bli ett mixpass, men det står då i bokningen)
Vi tränar mestadels i par där en person har handskar och en person har mittsar. Fokus ligger på att få en rolig och varierad träning.