Pass/schema

I och med att vi har relativt små grupper kan instruktören hjälpa och coacha alla deltagare på ett individuellt sätt.

Vår målsättning är att alla oavsett träningsstatus skall kunna vara med på våra pass. Vi går alltid igenom alla övningar som är med i passet. Instruktörerna kan ge alternativ på hur man gör övningarna lättare (skalar ned) eller gör dem svårare/tyngre.

Grundstenen i vår verksamhet är våra mixpass.Cirkelträning
När du går på våra mixpass kan du mötas av flera olika sorters pass, men fokus är effektiv, varierad, rolig och säker funktionell träning. Passet kan bestå av en cirkelstyrka med massor av redskap som t.ex. kettlebell, slamballs, ringar, skivstänger, battlerope och roddmaskiner.

Passet kan också bestå av en styrkedel och flera WODs . WOD står egentligen för dagens pass (workout of the day), men innebär oftast att man tränar med 2-3 övningar med diverse redskap eller kroppsviktsövningar som man sedan utför flera varv av utan vila med relativt hög intensitet. Ibland kan det vara något av crossfitens standardpass som t.ex. Cindy, men oftast sätter vi ihop våra egna WODs. På många av våra pass tränar man styrka och teknik innan man kör någon lite mer konditionskrävande WOD.

Ibland kör vi ett Mixpass Bas – Vi lägger då mer fokus på teknik och men kör också någon enklare (kan ändå vara jobbig) WOD

Teknikpass kommer då och då
På dessa pass går vi igenom tekniken på en eller flera övningar lite extra. Du får träna på övningen och får feedback från instruktören.
På dessa pass är det lite färre deltagare.
Kan ibland innehålla en kortare flåsdel.

Styrkepass
Gruppträning för dig som under en timme vill fokusera mer på styrka & teknik snarare än flås! Vi kommer att träna ren styrketräning för hela kroppen, bla drag, pressar, böj och höftfällningar. Gruppträningarna hålls av personliga tränaren Hedda.

Ibland lägger vi in Boxpass i schemat
Vi tränar mestadels i par där en person har handskar och en person har mittsar. Fokus ligger på att få en rolig och varierad träning.

Familjeträning
Du tränar tillsammans med ditt barn. Det kommer vara var 4:e söndag 10.00 till 11.15. Passet riktar sig till alla, där vi parvis eller i lag tar oss igenom 75 min av härlig träning 😊💪
Den vuxne ska vara 18 år eller äldre och rekommenderad ålder på barnet är 5-12 år.

Barnpass
Här får barnen träna funktionell träning på sin nivå. Ju yngre desto mer lek är det i passen.
Vi kör dessa pass varannan lördag. Dessa pass kostar extra

Mammaträning
En möjlighet att komma igång efter graviditet och förlossning. Träningen kommer att fokusera på att stärka kroppen inifrån och ut på ett säkert och effektivt sätt.
Det blir avslappnat, socialt och på en nivå som passar alla oavsett träningsbakgrund. Man behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av träning eftersom allt går att anpassas efter varje individs enskilda förutsättningar. Det bör ha gått 12 veckor från förlossning för att du ska kunna vara med i gruppen.
Bebisar är hjärtligt välkomna på passen. Man kan ta med en filt, barnvagnsinsats eller ett babyskydd till barnet, och blir ens bebis hungrig eller gnällig får man helt enkelt ta en paus eller träna med bebis i famnen. Musiken kommer vara lägre och eftersom passen hålls dagtid är det lugnare i gymmet. Kursen fungerar lika bra för gravida. Kursen kostar extra.